شماره حساب ها :
قابلیت اطمینان نوار Tape برای آرشیو اطلاعات Hybrid IT

چگونه مشخصات برند و آزمون های مربوط بهmedia  HPE LTO Ultrium بالاترین سطح کیفیت و قابلیت اطمینان را تضمین می کند؟

مرور کلی

IDC پیش بینی کرده است که تا سال 2025 ، داده های جهانی تا 163ZB رشد خواهند کرد، یعنی ده برابر 16.1ZB داده هایی در سال 2016 تولید شده اند. مطالعات نشان می دهد که هزینه های سربار حاصل از ذخیره سازی مبتنی بر نوار بطور چشمگیری ارزان تر از استفاده از ذخیره سازی اولیه یا ثانویه است. هرچندکه Hybrid IT Cloud و سیستم‌های ذخیره‌سازی در مقیاس کوچک، برای مشتریان گزینه‌های آرشیوی (بایگانی) بیشتری را فراهم می‌کنند، به خصوص برای نگهداری طولانی تر داده هایی که از آنها بک آپ گرفته شده اما استفاده از فضای ابری منحصرا برای بایگانی شدن می تواند گران شود، به خصوص زمانی که هزینه های بازیابی در آن مشخص شود. براساس مطالعه ای که توسط Solutions North Consulting انجام شد، به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد اطلاعات آرشیوی،  بصورت ماهانه توسط کاربران یا مدیران بازیابی می‌شود. با این حال مدل های قیمت گذاری که توسط CSPها (ارائه دهندگان خدمات ابری) استفاده می شود به این معنی است که هزینه های بازیابی داده ها از فضای ابری می تواند به زودی هزینه ذخیره سازی را کاهش دهد.

 بنابراین ، هنگامی که داده ها به پایان کارآیی خود رسیده اند - به یاد داشته باشید، 80٪ از کل داده ها پس از 90 روز ز ایجاد هرگز استفاده نمی شوند- پس منطقی است که آن را به یک فضای امن، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه مانند HPE Linear Tape Open (LTO) Ultrium Tape انتقال دهید.

علاوه بر این ، از نوار به عنوان یک لایه اضافی برای محافظت در برابر جرایم سایبری و حملات باج افزار استفاده می شود. با ایجاد یک سد airlock برای داده ها، نوار به کاهش خطرات مرکز داده ها با محافظت از داده های آفلاین و خارج از محل کمک می کند.

راه حل های HPE LTO Ultrium ، با جدیدترین فن آوری   LTO-8 (30TB)، به مشتریان این امکان را می دهد تا ذخیره سازی اولیه و Cold data را در نوار بارگذاری کنند تا برای مدت طولانی حفظ شود، در عین حال خطر کلی آنها را کاهش داده و مقاومت در برابر خرابی یا اختلال را افزایش می دهد.

مشخصات برند media  HPE LTO Ultrium

 از آنجا که HPE یک نمونه کار جامع برای محافظت از داده ها برای Hybrid IT (IT سنتی، ابرهای خصوصی و عمومی) ارائه می دهد ، الزامات مربوط به تولید فعلی و بعدی LTO Ultrium را درک می کند. HPE اهمیت قابلیت اطمینان پذیری نوار tape را در فراهم کردن بایگانی (آرشیو) بلند مدت داده ها و همچنین محافظت نهایی در برابر بلایای طبیعی، قطع شبکه یا برق ، خطای انسانی یا اقدامات مخرب، را درک می کند.

به همین دلیل HPE دارای مجموعه ای بی نظیر از استانداردهای کیفیت برای کارتریج های HPE LTO Ultrium Tape است. بر خلاف آزمون لوگو LTO، HPE نحوه عملکرد نوار در "دنیای واقعی" و زیرساخت های Hybrid IT ، که به عنوان زیر بنایی از دیگر راه حل های ذخیره سازی HPE پشتیبانی می کند، را اندازه گیری می کند.

کارتریج های LTO Ultrium Tape با نام تجاری Hewlett Packard Enterprise طراحی، ساخته و آزمایش شده اند تا قابلیت اطمینان فوق العاده ای را برای تهیه نسخه پشتیبان، بایگانی و بازیابی اطلاعات شما ارائه دهند.

با استفاده از شرایط زندگی واقعی و دستگاه های HPE و غیر HPE ، ما آزمون‌های پارامتری تضمین کیفیت جامع را با بررسی دقیق و مداوم انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که عملکردش برای هر ترکیبی از دستگاه ها و محیط عالی است. ا از آنجا که Hewlett Packard Enterprise یک تولید کننده درایو و همچنین تامین کننده پیشرو در زمینه ذخیره سازی LTO Ultrium Tape است ، ما قابلیت ایجاد دوباره بسیاری از سناریوهای مختلف را داریم، که نشان می‌دهد مشتریان چگونه از کارتریج ها استفاده می‌کنند.

هدف این مقاله که آزمون نوار tape  (media testing)را به طور مفصل شرح داده، این است که نشان دهیم چگونه این تعهد مداوم به کیفیت باعث می‌شود که Hewlett Packard Enterprise LTO Ultrium امن ترین گزینه برای نگه داشتن اطلاعات تجاری شما باشد.

آزمون واقعی برای محافظت از داده های :Hybrid IT HPE در مقابل  LTO یا "استانداردهای صنعت":

نکته مهم این است که  آزمون واقعی Hewlett Packard Enterprise برای تجهیزات ذخیره سازی LTO Ultrium فراتر از  تست های آزمایشگاهی است که برای تضمین مطابقت با مشخصات مربوط به Ultrium است.

اگرچه مهم است اما حیطه و هدف الزامات LTO اغلب درک نمی شود.  LTO یک استاندارد کیفیت نیست، فقط مشخص میکند که یک کارتریج LTO چگونه باید عمل کند. این کار برای اطمینان از عملکرد هر کارتریج جدید در هر درایو جدید میباشد.

اما یک استاندارد کیفیت ثابت، هدف اصلی HPE برای تجهیزات ذخیره سازی LTO Ultrium است.

منشور HPE مهم‌ترین پارامترهای متغیر فرآیند تولید را اندازه‌گیری می‌کند. در مقایسه با تست لوگو (Logo test)، ویژگی‌های کنترل‌شده تری در موارد کلیدی مثل تبادل و Load/Unload دارد. HPE همچنین کنترل‌های فرآیند سختگیرانه‌ای مانند Full Volume Life و Green tape testing، دارد. همه اینها به ما این امکان را می دهد تا به صحت عملکرد درایو Tape و کارتریج های خود در طیف وسیعی از برنامه ها و محیط ها به خوبی توجه کنیم.

در نهایت ، بهترین ذره بین ممکن برای آزمون tape cartridge، یک tape drive یا به عبارتی هزاران tape drives است که کار پشتیبان گیری (بکاپ گیری) را انجام می دهد و اطلاعاتی را برای کاربران نهایی بازیابی می کند. HPE به عنوان سازمانی پیشرو در تجهیزات سخت افزاری و ذخیره سازی برای کلیه فن آوری های tape (نوار)، برنامه های تحقیق و توسعه و ساخت و سازهای جامع ایجاد کرده است تا عملکرد تهیه پشتیبان (بکاپ گیری) مبتنی بر نوار را بررسی کند.

 در حالی که هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، وسعت و عمق آزمون HPE LTO Ultrium tape cartridge  به ما اطمینان بیشتری می‌دهد که داده‌های شما بر روی نوارهای HPE ایمن خواهند بود، مهم نیست که چه برند سخت افزاری را در اختیار دارید.

میزان خطا: اندازه گیری نهایی کیفیت منابع ذخیره سازی

چگونه HPE اطمینان می دهد که  LTO Ultrium data cartridges آنقدر مطمئن هستند؟

Bit Error Rate (BER) یک معیار مهم از نحوه کارکرد tape drive و cartridges data است. این قابلیت اطمینان فرآیند نوشتن (تهیه نسخه پشتیبان) و خواندن (بازیابی) را به همراه "تفاوت" مرتبط برای هر فرآیند نشان می دهد.

 BER بالا نشان می دهد که عملکرد پشتیبان گیری یا بازیابی ممکن است کند یا حتی خراب باشد، در حالی که BER پایین نشان دهنده یک فرآیند بهینه انتقال داده با عملکرد عالی است.

BER بالا می‌تواند ناشی از چندین عامل، از جمله تولید ضعیف، آسیب بدنه کارتریج tape و یا آسیب هد نوار باشد. با این حال به این معنی است که تلاش‌های بیشتری برای نوشتن و اعتبار سنجی داده‌ها در نوار مورد نیاز است. این موضوع نوار بیشتری را از طریق درایو از بین می برد، ظرفیت کلی را کاهش می‌دهد و در بدترین حالت، منجر به خرابی و یا شکست در بکاپ می‌شود.

اندازه‌گیری ظرفیت و انتقال معیارهای واقعی هستند که به شما نشان میدهد آیا یک tape بد کار میکند یا خیر. کاهش ظرفیت به این معنی است که برای پشتیبانی از همان مقدار داده نیاز به نوارهای بیشتری وجود دارد و سرعت انتقال آهسته تر به معنای پشتیبان گیری طولانی می باشد.

در هر دو مورد، هزینه یک انحراف جزیی در عملکرد به زودی می‌تواند به یک هزینه قابل‌توجه تبدیل شود.

برای مثال، ظرفیت و نرخ انتقال کارتریج های LTO-6 MP و LTO-7 مورد استفاده در آزمون HPE LTO-7 drive Geen tape  در دو نمودار زیر نشان‌داده شده ‌است. در این مثالها ، همه کارتریج ها به لطف میزان خطای بسیار کم نوارهای LTO با برند HPE   (HPE branded LTO media)، ظرفیت کامل را ارائه می دهند.

 

 

جزییات آزمون های مشخصات برند HPE LTO Ultrium media

 تأثیر شرکت Hewlett Packard Enterprise بر کیفیت کارتریج داده در مراحل سازنده تحقیق و توسعه (R&D) آغاز می شود. HPE با تولید کنندگان پیشرو همکاری می کند تا پارامترهای نوار ضبط را در درایوهای خود تعریف کند، از جمله ویژگی های فیزیکی (بعنوان مثال ضخامت نوار) ​​، چگالی ضبط (بعنوان مثال تعداد بیت در اینچ) و عملکرد سیگنال (به عنوان مثال میزان خطا).

 برنامه کیفی برند HPE چهار زمینه اصلی نگرانی شما و سایر کاربران در اختیار قرار می دهد:

 

 

تعهد مداوم

در مقایسه یا مشخصات LTO در حال حاضر، که تعداد محدودی از کارتریج ها از LTO-1 تا LTO-8 را برای تست تطابق آزمایش میکند (با یک ارزیابی مجدد هر 12 ماه)، HPE حداقل 500 تا کارتریج tape از 2 تولیدکننده متفاوت را آزمایش می نماید.

سایر نوارهای دارای گواهی LTO نیز تضمین می کنند که در درایوهای HPE و غیر HPE کار کنند، اما لوگو LTO یک سطح حداقلی از کیفیت را تضمین نمی کند.

 

Green Tape Test (تست نوار سبز)

یکی از مواردی که شرکت HP را متمایز می کند آگاهی ما از اهمیت Green Tape Test (GTT) است. این تست تخصصی از تعداد فزاینده مشتریانی که از کارتریج های کاملاً جدید برای بکاپ گیری و عملیات بازگردانی استفاده می کنند، پشتیبانی می کند - به عنوان مثال در فعالیتهای بایگانی

شرکت HP تست های Green tape را به صورت ماهیانه از کارتریج هایHPE LTO Ultrium در کارخانه تولیدکننده و  اقدامات بعدی در آزمایشگاه‌ های HPE انجام می‌دهد. برای فراهم آوردن پوشش کامل تست، و برای اطمینان از اینکه تفاوت در طراحی درایو ها بر عملکرد نوارهای HPE تاثیر نمی‌گذارد، این تست‌ها درایوهای HPE و غیر HPE را در بر می‌گیرند. معیارهای کلیدی مانند ظرفیت کاربر و نرخ انتقال در طول آزمایشات مورد بررسی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که عملکرد خوب حفظ می شود.

این معیارها به رشد خود ادامه می‌دهند، چرا که اجرای منظم GTT یک جنبه مهم از تعهد شرکت HPE در کیفیت نوارها و نقش Tape در آرشیو اطلاعات است. بعنوان مثال GTT یک جنبه حیاتی از آزمایش LTO-7 در پروسه تحقیق و توسعه بود، بنابراین حتی قبل از ارائه محصول:

بیش از 1000 کارتریج LTO-7 تحت GTT قرار گرفتند.

بیش از 750 میلیون متر نوار LTO-7 کشیده شد - 462،000 مایل

این تعهد در طول توسعه LTO-8 با آزمایش گسترده ای که توسط مهندسین HPE انجام شده است، حفظ شده است.

بیش از 1000 کارتریج LTO-8 آزمایش شده (از جمله GTT)

بیش از 1250 میلیون متر نوار LTO-8 کشیده شد - 776،000 مایل

و این در راس کنترل کیفیت مداوم برای نسل‌های پیشین HPE LTO Ultrium است. هر ماه، یک سری تست های Green Tape با استفاده از چندین کارتریج (مستقیماً از تولید گرفته می شود) با استفاده از درایوهای HPE و غیر HPE انجام می شود.

از ابتدای سال 2016، بیش از 8،500 کارتریج در پروتکل GTT مورد آزمایش قرار گرفته است. تقریباً 950 میلیون متر (590،302 مایل) از نوارها کشیده شده اند. و تقریباً 55 میلیون گیگابیت داده نوشته شده است. تمام این آزمایشات در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که شما مطمئن ترین نوار tape ممکن را دریافت می کنید.

 

آزمون Full Life Volume (FLV)

این کار بدون نیاز به از بین رفتن ظرفیت و یا کاهش نرخ خطا در زمانی است که چندین عملیات نوشتن / خواندن با حجم کامل و با استفاده از یک کارتریج واحد انجام می شود. FVL توسط HPE برای تأیید عملکرد پایدار محصول در صورت استفاده از کارتریج یکسان برای هر پشتیبان گیری و بازیابی عملکرد، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آزمون Rigorous environmental interchange  

بر خلاف آزمایش تبادل با استفاده از یک کارتریج tape بر روی یک درایو tape، HPE تجهیزات ذخیره سازی خود را برای تبادل کامل با چندین کارتریج tape بر روی چندین درایو با شرایط زیر چک میکند:

50 درجه فارنهایت / 10 درجه سانتیگراد و 80٪ R.H سرد و مرطوب است

50 درجه فارنهایت / 10 درجه سانتیگراد و 20٪ R.H سرد و خشک است

104 درجه فارنهایت / 40 درجه سانتیگراد و 20٪ R.H گرم و خشک است

104 درجه فارنهایت / 40 درجه سانتیگراد و 35٪ R.H گرم محیطی است

84 درجه فارنهایت / 29 درجه سانتیگراد و 80٪ R.H گرم و مرطوب است

در حین انجام عملیات نوشتن و خواندن با حجم کامل (full volume) ، میزان خطا باید در سطح عملکرد دقیق که توسط مهندسین HPE تعیین شده است باقی بماند. داده ها به طور مداوم از روی نوارها  به مدت 24 ساعت در هر محیط نوشته و خوانده می شود. مزیت این است که درایو و کارتریج به اندازه کافی مقاوم هستند که در هر شرایطی مقاومت می کنند، نه فقط در محیط های کنترل شده مانند مراکز داده IT.

 آزمون تبادلات محیطی HPE همچنین طیف گسترده ای از عملکرد را با استفاده از چندین درایو و چندین کارتریج بررسی می کند تا از ثبات کامل نتایج، بر خلاف یک تست سفارشی، شامل یک کارتریج داده (Data cartridge) واحد، اطمینان حاصل شود.

 

 آزمون سقوط

در LTO هیچ نیازی به آزمایش سقوط کارتریج وجود ندارد. با این حال، HPE، کارتریج های داده HPE LTO Ultrium را در برابر حداقل استاندارد آسیب پذیری ارزیابی می کند و تأیید می کند که پس از سقوط از ارتفاع 0.75 متری (2.46 فوت) بر روی کف بتونی، هیچگونه خسارت جبران ناپذیری به یک کارتریج داده وجود نخواهد داشت. این الزامات باید برای 20 کارتریج tape که از جهات رو، زیر و لبه ها به روی زمین می افتند، برآورده شود. در آزمون های جداگانه ای، این الزامات باید برای کارتریج هایی برآورده شود که در library case یا هر نوع بسته بندی دیگری که قرار دارند.

فایده آن این است که کارتریج های داده به اندازه کافی در برابر مصرف و حمل و نقل روزانه (به عنوان مثال راهکار ذخیره سازی off-site) مقاوم هستند، بدون اینکه آسیب ببینند یا باعث از بین رفتن داده ها شوند.

 

آزمون Load/Unload

در مشخصات LTO Ultrium، الزاماتی برای laod/unload وجود ندارد. اگرچه HPE چندین تغییر فرمت را پیشنهاد داده است که باعث افزایش قابلیت اطمینان پین tape که یک مؤلفه اصلی عملیات load/unload است، می شود.

این آزمون از یک چرخه اتوماتیک load، گرفتن پین، بیرون کشیدن نوار (چند متر از نوار tape بر روی قرقره)، داخل بردن نوار، جایگذاری پین و unload. هر چرخه حداقل 20،000 بر تکرار میشود.

در استقرار IT Hybrid، اکثریت قریب به اتفاق، drives HPE LTO Ultrium در سیستم های اتوماسیون مانند HPE StoreEver MSL ، T950 و TFinity ادغام خواهند شد. در نتیجه ، عملکرد load/unload کارتریج های HPE Tape در واقع به جای فقط یک جهت یابی افقی، در سه جهت مختلف افقی ، رو به بالا ، و رو به پایین ارزیابی می شوند. این کار برای اینست که از درایو و نوارها در محیط های کاری واقعی چگونه استفاده می شود.

مزیت آن این است که مکانیزم کارتریج به اندازه کافی مستحکم است که بتواند در طول استفاده مورد انتظار خود به طور مؤثر عمل کند و شکسته نشود، باعث آسیب و اختلال در درایو نشود. این به نوبه خود مانع از تکرار بکاپ یا خرابی پرهزینه هنگام تعمیر درایو می شود. علاوه بر این، کارتریج با موفقیت در درایو بدون هرگونه ریسک بد نشستن بارگذاری می شود. (حتی بعد از چندین هزار بار عملیات بارگزاری)

 

آزمون Locate/rewind/append

این تست توانایی یک بخش از نوار را برای تحمل فشار مکرر در یک محیط با شرایط سخت  (84 درجه فارنهایت / 29 درجه سانتیگراد ، 80٪ R.H.) اندازه گیری می کند. مزیت آن این است که data cartridge تحت شدیدترین شرایط روزانه عمل می کند ، تعداد بکاپ گیری های ناموفق را کاهش داده را و بازیابی می کند و خطر ایجاد اختلال در شبکه را به حداقل می رساند.

 

آزمون حمل و انبار کردن

این تست با استفاده از یک کارتریج داده و یک درایو انجام می شود. شرکت HPE تضمین می کند که  وسیله ذخیره سازی LTO Ultrium HPE می تواند بارها و بارها ارسال و مورد استفاده قرار گیرد. این آزمایش با استفاده از چندین کارتریج در یک اتاق در محیط های زیر انجام می شود:

کارتریج tape آزمایشی را به مدت دو روز در دمای 50 درجه فارنهایت / 10 درجه سانتیگراد ، 10٪ R.H. انبار کنید.

کارتریج tape آزمایشی را به مدت دو روز در دمای 120 درجه فارنهایت / 49 درجه سانتیگراد ، 15٪ R.H. انبار کنید.

کارتریج tape آزمایشی را به مدت دو روز در دمای 84 درجه فارنهایت / 29 درجه سانتیگراد ، 80٪ R.H. انبار کنید.

  قبل از اینکه کارتریج ها  وارد اتاق انبار شوند، یک عملیات نوشتن با حجم کامل روی کارتریج tape انجام می شود و پس از انبار یک عملیات خواندن با حجم کامل انجام می شود.

 

آزمون Shoeshine برای اتوماسیون های با ظرفیت کاری بالا

در روش های انطباق LTO، هیچ آزمایش shoeshine وجود ندارد. آزمایش HPE با استفاده از شبیه سازی تغییر مکان و بازیابی خطا در طول کوتاهی از نوار، توانایی نوار برای مقاومت در برابر گذر مکرر از بالای هد tape را اندازه گیری می کند.

داده ها روی بخش کوتاهی از نوار نوشته می شوند. نوار در حال بازگردانی است، داده ها خوانده می شوند و میزان خطا بررسی می شود. این روش "بازگردانی – خواندن – بررسی خطا " تا 20،000 بار تکرار می شود و در پایان آزمون، هیچ گونه افت عملکردی نباید وجود داشته باشد.

مزیت آن این است که نوار در مقابل استفاده بسیار زیاد مقاومت می کند حتی اگر به قسمت کوچکی از نوار محدود شود. خصوصاً در صورتی اهمیت دارد که اگر شما مشتری یک Library باشید که ممکن است از نوارهای نامگذاری شده برای برنامه های خاص استفاده کند و آنهایی که فقط هر بار همان قسمت از نوار را پر می کند که داده نوشته می شود.

 

 

آزمون ثبات آرشیو

اگر شما یک نوار را درون بایگانی (آرشیو کنید) قرار دهید و یک افسر حقوقی، مدیر فروش، ناشر یا اتاق خبر ده سال دیگر از شما بخواهد که داده‌ها را ارائه نمایید، چقدر مطمئن هستید که این داده های نگهداری شده، کامل و خوب مثل روز اول هستند؟             

در نهایت، این هدف اصلی هر فن‌آوری ذخیره سازی از بایگانی در زیرساخت فن‌آوری اطلاعات ترکیبی (Hybrid IT) است.           

HPE در شرایط حادی که در آن نوارهای خود را آزمایش میکند، باعث میشود تا با اطمینان خاطر بگوید که کارتریج های داده (Data catridges) آن حداقل برای مدت 30 سال تحت ضمانت خواهد بود.

 

ساخته شده برای ماندگاری

نوارهای LTO Ultrium یک سیستم binder برای نگه داشتن ذرات مغناطیسی در محل و اتصال آن‌ها به زیرلایه را تشکیل می‌دهد. سیستم‌های binder می‌توانند از هیدرولیز آسیب ببینند (به عنوان مثال، binder می‌تواند رطوبت را جذب کرده و در نهایت منجر به خرابی آن شود). اگرچه سیستم های binder پیشرفته امروزی استفاده شده در HPE MP و نوارهای BaFe به مراتب تحمل بیشتری در برابر شرایط رطوبت بالا دارند و بدین ترتیب، هیدرولیز binder دیگر خطرات قابل توجهی را ایجاد نمی کند.

کاهش سیگنال عامل دیگری است که می‌تواند بر ویژگی‌های بایگانی یک نوار تاثیر بگذارد. از لحاظ تاریخی، از بین رفتن سیگنال به دلیل اکسیداسیون ذرات مغناطیسی رخ می‌دهد .(به عنوان مثال یک واکنش شیمیایی باعث کاهش قدرت مغناطیسی هر ذره می شود و در نتیجه، قدرت سیگنال برگشتی خوانده شده کاهش می یابد).

 با این وجود، پیشرفت های بسیاری در فناوری ذرات فلزی (MP) در سالهای اخیر صورت گرفته است و ذرات مغناطیسی مورد استفاده در کلیه نوارهای HPE LTO Ultrium دارای پوشش armor coating بسیار مؤثر می باشند. این لایه غیرفعال، از ذرات مغناطیسی محافظت می کند و به طور موثری فرآیند اکسیداسیون را کاملاً از بین می برد. از این رو، حتی پس از مدت طولانی ذخیره سازی، کاهش سیگنال قابل توجهی در طول فرایند خواندن (بازگرداندن) وجود ندارد. ذرات Barium Ferrite نسل بعدی اکسیدهایی هستند که ذاتاً پایدار هستند و از این رو نیازی به لایه غیرفعال سازی ندارند. کارتریج های داده HPE LTO Ultrium همچنین از ذرات با کورسیویته  (وادارندگی مغناطیسی) استفاده می کنند و از این رو چنین نوارهایی نسبت به میدان های مغناطیسی سرگردان کم‌تر آسیب‌پذیر هستند (دوباره کمک می کند تا صحت داده ‌های جاری را تضمین کرده و قابلیت اطمینان را بازیابی کند).

هر گونه افت قابل‌توجه مغناطیس می‌تواند منجر به سیگنال کم‌تر SNR و در نتیجه BER بیشتر شود. این می‌تواند در نهایت یکپارچگی پشتیبان داده‌ها (در بکاپ گیری داده ها) را به خطر اندازد. بنابراین برای بایگانی کردن، ضروری است که نوارها برای مقاومت در برابر تاثیرات اکسیداسیون ذرات و هیدرولیز binder طراحی شوندبرای اثبات عمر (دوام) آرشیو، لازم است که آزمون های فرسایش (aging test) به سرعت انجام شود. چنین تست‌هایی نشان می‌دهند که عملکرد مغناطیسی در طول یک دوره زمانی طولانی چه افتی خواهد داشت و آیا هیدرولیز احتمالا رخ خواهد داد  یا نه.

 

آرشیو آنی با استفاده از LTO-1

با توجه به بلوغ فناوری LTO، اکنون می توان عملکرد آرشیو آن را برجسته کرد، به جای اینکه تنها به آزمون های آزمایشگاهی تکیه نمود. از نخستین روزهای فناوری LTO، HPE عملکرد 8 کارتریج  HP LTO-1 را که در انبار بایگانی نگهداری می شود، زیر نظر گرفته است. این کارتریج ها در ژوئن سال 2003 تولید شدند و یک نسخه پشتیبان کامل از داده ها (100 گیگابایت) در جولای 2003 با استفاده از درایو HP LTO-1 انجام شد.

کارتریج ها به مدت 14 سال در شرایط بایگانی توصیه شده ذخیره شده اند، و اخیراً داده های اصلی بر روی این نوارها با استفاده از یک درایو HP LTO-2 بازگردانی شده اند. همانطور که در صفحه بعد نشان داده می شود ، نتایج واقعاً چشمگیر بوده است.

 

نتیجه گیری

یک مشتری سازمانی ممکن است ده‌ها یا حتی صدها tape drive را در سازمانشان داشته باشد. برخلاف کاربران نهایی پیشرفته، HPE دارای منابع و تخصص لازم برای بررسی هر جنبه فرآیند تولید نوار، یک فرآیند پیچیده و چند مرحله‌ای که نیاز به تسلط بر تولید و مواد دارد، می باشد.

نمونه هایی از جزئیات دقیق به دست آمده توسط HPE شامل کیفیت servo، عملکرد نرخ خطا و حتی ویژگی های سایشی نوار است. هیچ یک از این موارد به طور مستقیم در خط تولید یا در مرکز داده قابل مشاهده نیست.

HPE نه تنها گوش می دهد بلکه از تجربه شما و صدها هزار مشتری نوار HPE یاد می گیرد. بسیاری از ویژگی هایی که در محصولات  HPE مشاهده می کنید، نتیجه مستقیم بازخورد مشتری است، ازجمله pre-labeled media، محافظ آنتی استاتیک، طراحی بهتر leader pin برای جلوگیری از صدمه به درایو، کارتریج های محکم برای مقاومت در برابر ضربه و معرفی کارتریج های رنگی متفاوت که مطمئن می شوید که هرگز نواری را اشتباهی در درایوهای خود load نمی کنید. در نهایت، درایوهای tape بهترین ذره بین برای بررسی کیفیت یک کارتریج داده هستند.

داده های شما منحصر به فرد است که این DNA کسب و کار شما است و ما هر کاری می توانیم انجام دهیم تا به شما در کاهش ریسک، کاهش هزینه و مدیریت رشد داده هایتان کمک کنیم. وقتی داده های خود را به نوار HPE LTO Ultrium واگذار می کنید، ما می خواهیم آن را به همان اندازه ایمن که در دست خودتان است، احساس کنید.

شرکت راد پندار ماد ارائه دهنده راهکارهای ذخیره سازی Tape Backup

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات با ما تماس بگیرید.

88520397-88520399

Telegram : @RPMAdmin

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات